Templates for Blogger, Facebook, Twitter and Orkut - Click here»

Tuesday, December 8, 2009

P1 W1MAX...ReaLLy??

Well,I have been plan 2 have dis broadband…Wimax eh? Maybe its interstg..

With dis, I can post my blog every hour..ahaha

But…

I hear from my friend,,,he said,, wimax not good la…my friend’s mum had try dis…n she was very disappointed…slow…and hopeless,,,

Oh,really? Well,a little surprised for me..b’coz I hope wimax will be the great choices among all broadband..

And I just found dis article,,about wimax..lets read it..

Nagagila - Berita ini bukan sekadar untuk memburukkan mana-mana pihak tapi sekadar ingin berkongsi apa yang nagagila temui. Pada baru-baru ini pihak nagagila telah dihadiri oleh pekerja bahagian teknikal P1MAX untuk menyelesaikan masalah yang telah dihadapi berkenaan talian internet. Pekerja P1 itu membawa laptop dan modem untuk memeriksa samada aduan yang dibuat adalah betul atau tidak.

Pada permulaan berkenaan speed internet, dia menggunakan modem yang digunakan oleh pelanggan untuk menentukan samada modem tersebut mempunyai masalah atau tidak. Tapi hasil yang diperolehi amat mengecewakan kerana nak masuk website P1MAX pun tak dapat sedangkan signal yang diperolehi amatlah kuat(lampu pada modem berwarna hijau)

Kemudian dia menggunakan modem yang dibawa untuk cek samana ada internet ok atau tidak. Tapi malangnya, keputusan tetap sama.

Apa yang nagagila kongsikan disini, berdasarkan maklumat yang diperolehi oleh pekerja P1MAX tersebut, download speed yang diterima oleh pelanggan memang lah laju dan memenuhi apa yang telah dilanggan oleh pelanggan. Tetapi upload speed tidak akan diterima oleh pelanggan mengikut apa yang dilanggan oleh pelanggan.

Pihak nagagila hendak berkongsi maklumat disini, download speed amat lah berguna jika kita hendak memuat turun movie, software etc daripada internet. Ini bermakna kelajuan download speed yang tinggi akan melajukan lagi proses download file dari internet. Manakala upload speed adalah berguna bila kita menghantar email, melayari internet dan etc. Anda semua perlu diingat bahawa promosi P1MAX yang menggunakan youtube sebagai marketing strategi adalah kerana youtube tube memerlukan download speed yang tinggi tetapi apa gunanya internet jika hanya boleh melayari youtube tapi tidak dapat melayari laman web yahoo atau google.

Berdasarkan maklumat pekerja P1MAX, jumlah pengguna yang telah menamatkan P1 adalah sama banyak dengan jumlah orang yang register P1max setiap bulan. Selain itu, dia mencadangkan agar orang lain tidak tertipu dengan P1max kerana servis melayari internet tidak akan diperbaiki.

Well, believe it or not??

4 comments:

diba said...

oo..yeke
dgr mmg P1 ni kire pling lju dlam bnyk2 broadbnd..tpi xtau la plak tuk upload speed die truk sgt...huhu

xpr la..still la ngn yg ade..now gune mxis broadbnd ek?

Me said...

2 la...xtau la btol ke idok..

oh..no broadbd..
b4 this, i use celcom brodbnd..dah terminate..
kt rmh, just gune stremyx je..=)

dba pkai pe?

Bazzstary said...

asal ko terminate ea?

aq pakai cambest je...skg ni kt kg(perak)
kire ceruk gak laa..okes jep~

almost 4 bln gak laa pakai

http://bazzstary.blogspot.com/2009/08/merasmikan.html

Me said...

asal eik?
erm..
1st, sbb nye kt rumah dah ade streamyx..hehe
2nd,mahal loh...rm98 every month..huhu,,
3rd,saje2,,,boring da pkai celcm..hehe
tp overall,okey je celcom ni...
coverage luas..kt kg ak pon dpt..best2^^